Saturday, August 22, 2015

Modem Wifi Kena Sambar Kilat.

 haiiii~

dah berapa hari xdapat online kat laptop,nak jenguk2 blog ,update blog pun xdapat.Wifi rumah problem,modem kena sambar kilat T_T.
Mula2 aku buat bodo je,ingatkan keesokkan hari dh okay balik,sama je.Satu lampu pun x menyala kat modem tu.Aku call la TMnet (100),encik tu cakap modem yang rosak kena beli baru kat kedai komputer or beli kt TMpoint.Yang aku pakai time tu TM punya modem.

sebelum beli, aku survey2 dulu kat internet(guna tenet hp je).Lepas tu pergila kedai komputer yang terdekat.Aku pun grab la modem di bawah ni,TP-Link dengan harga RM97.

bila tgk antena dua batang tu aku mesti terbayangkan.....


natang ni.HAHA.Entah kenapa imaginasi aku ni pelik2..
by the way lepas guna modem baru ni,aku rasa wifi aku lebih better daripada sebelum ni,bolehh update entri banyak2 lepas ni :p.Lepas ni dengar je hujan aku off terus,serikk dah online time hujan lebat kilat2 semua.Tula sebelum ni degil xnak dengar cakap orang.

jumpa next entri.




4 comments:

  1. haha sebijik macam siput tu antenna modem tu :D

    ReplyDelete
  2. haha kan..tiap kali pndg modem tu tbyang..

    ReplyDelete
  3. harapnya modem tu tak adalah sebijik macam siput (lembab) walaupun rupanya dah hampir sama.. hahah.. :3

    ReplyDelete
  4. Hahaha dah biasa dgn gmbr binatang tuu.. Ahaha

    ReplyDelete