Saturday, April 11, 2015

Peragut di traffic light.


Assalammualaikum dan selamat petang!!!


Ni cerita petang kemarin.Aku pergi keluar dengan aunty aku.Dah memang habit aku suka letak handbag atas paha.Sambil tu main handphone tetetetetet menekan handphone..leka je.X pandang kiri kanan.

Bila berhenti kat traffic light baru aunty aku bukak cerita.

aunty-"handbag lain kali letak bawah"
aku -"kenapa plak"

Aunty aku pun cerita lah pengalaman dia pernah kena ragut tgh2 berhenti kat traffic light.Orang peragut tu dua org naik moto time tu.Masa tu dia baru balik kerja, dia leka dengan main handphone,handbag pulak atas peha.Kalau dah mesej dengan pakwe mana nak pandang kiri kanan kan.Apa lagi sorang peragut pecahkan cermin dengan tukul,sorang lagi tarik handbag,handphone xsempat amek sebab terjatuh..terus tergamam dia,x terpikir nak buat apa.Nasib baik aunty aku tu tak cedera apa2,scratch muka sikit je,nasib baik jugak kebetulan beg duit dia x diletak dalam handbag time tu..penattt je peraguttt tu mecah cermin smua.hahaha...

Lepas ni xda lagi lah aku nak letak handbag atas peha lg,kena biasakan letak bawah..entry pendek ni saja je share nak jadikan pengajaran bg kita semua supaya peka dengan keadaan sekeliling,zaman ni jenayah berleluasa :D..

Take care.selamat berhujung minggu.

1 comment:

  1. perlu hati2 mbak barang2 berharga.. mun bjalan pun mun dpt jgn sorang2..

    Jemput Join ek.. :) "SEGMEN : Ucapan Hari Lahir Buat 'Si Lala' Pada 13 Mei"

    ReplyDelete