Saturday, August 9, 2014

Memboikot lebih mudah dengan aplikasi Buycott.


Baru2 ni isu boikot paling hangat kat negara kita.
Boikot MCD yg paling hot gila,sampai berkempen depan MCD bagai.Selain daripada MCD camne pulak kita nak tau barang lain dari mana,xkan nak belek list barang2 boikot setiap kali shopping..

So aku ternampak satu gambar promote app ni kat instagram..aku dah lupe ig apa nama tah..dia suggestkan app BUYCOTT.Aku cari la kat playstore,terus install.Ohya menggunakan app ni  kita bukan je boleh boikot brg Israel,ada campaign boikot barang2 yg GMO(GENETICALLY MODIFIED ORGANISM)kalau x paham tentang GMO try Google dan apa2 barang yang berkontroversi lah..

ni dia app tu..

home app tu
cara nak guna: just tap icon barcode kat hujung bawah kanan sekali tu,then tuju ke barcode barangan yang korang nak check..
haa camni contoh,aku test yogurt aku

ni result dia.No personal conflict..means dia bukan barangan yg kita boikot.

ni result aku dapat lepas scan barcode clean&clear..:D
slow2 kita boikot,jangan boikot terus semua.Patu hangat2 tahi ayam jadinya..
Yang penting MCD memang antara makanan x menyihatkan..tepuk dada tanya selera..
Nak boikot ,xnak boikot hak masing2..xleh paksa jugak..kang Malaysia pulak yang berperang..Perang mulut,perang FB.. =..=..Boikotlah secara aman.Peace,sayoonara.




4 comments:

  1. boikot slowly.. mmg x guna Yahudi tuh. huhu. thanks sharing :))

    ReplyDelete
  2. thx u sharing dear. dear, entry ni tak ada tajuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak bru pasan tajUk takda XD..thankx momoy

      Delete
    2. sik hal.
      kmk perasan time mok berik backlink ke ktk

      Delete