Sunday, July 27, 2014

Salam Aidilfitri.


Wow.
Pejam celik,pejam celik esok dah raya !
Ni sekarang mesti tengah bz pasang langsir,masak rendang,isi kuih2 eh..
Aku sampai terkopek2 kuku,kulit jari mengemas rumah..adududuh..Penat gilo,rasa nak tido lama2,raya ketiga baru bangun..:D

Tahun ni raya kita sambut cara sederhana je..lebih2 lagi mengenangkan kawan2 kita kat Gaza yg beraya dalam serba kekurangan,xaman..tambah lagi lepas insiden MH17 tu.Kita volume down sikit meriah raya.Aku memang xda mood sangat beraya tahun ni,terkenang last year aku xberaya,tapi berdiri di tanah perkuburan,tengok orang kuburkan mendiang uncle aku.Sedihh jugak bila teringat.

Tema baju tahun ni royal blue dengan hijau emerald.Tu pun nak dekat 5 hari berturut2 turun g bazaar cari tiap malam berhimpit dengan orang ramai..haha..Ke hulu ke hilir semua x berkenan,aku rasa akak2 abang2 kedai smua bosan tengok muka aku..Last aku amik je mana yg dicapai tangan.

Aku beraya di kampung ayah aku je di Melaka.X pernah merasa beraya di Sarawak.Balik sana pun time Gawai/Krismas je.Camne ek beza raya sana dengan sini??.Kazen2 cakap kat sana paling best wajib ada daging masak hitam,kek lapis(paling aku teruja nak makan semua),kek lumut....


ketupat palas(google image)

Aku teringinnnnn sangat2 nak makan ketupat palas grrrr...ada orang cakap dalam dia inti rendanglah,kacanglah,kelapa parutlah..susah bebenau nak jumpa nya..ngidamm!..Apa2 pun aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada kawan blogger,silent reader yg kua masuk blog aku sesenyapp yeeee(haiii silent reader)  :p.Maaf kalau selama berblog ni entri aku ada menguris hati korang ke,penggunaan bahasa yang kasar ke..sowi sowi..kosong-kosong.



p/s: raya tahun ni kita single ,xda lagi baju raya sedondon2 ..sapa single jum beraya sama!!















4 comments:

  1. Salam Aidilfitri.. Tedah.. cerik la raya d Swak klk..

    ReplyDelete
  2. domo kun29/7/14

    Raya kt srwk memang best & terbaik..anyway,Slm aidilfitri & maaf zahir dan batin buat farra sekeluarga..

    ReplyDelete
  3. salam dear farra
    kek lumut ? camney rupa eyh
    1st time kmk dengar ?
    ada lagi kah ? share sikit... mok nangga rupa.
    btw ktk, selamat hari raya =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kek lumut kaler ya hijau momoy..kmk xda ctok.biasa klu d kampung sarawak bru dpt merasa kek lumut,kek hati pari..

      Delete