Monday, February 24, 2014

DIY Project: Butterfly 3D Hiasan Dinding.



Sebelum ni aku teruja tengok butterfly wall art ni kat instagram2 Diy(do it yourself) project.Cantik dan kretif sangat kot terutama yang Butterfly 3D ni.

aku suka sangat butterfly kaler hitam yang ni..mysterius kot..:D 

Ni untuk bilik adik2 sesuai sangat

contoh art dia
kretif gila kan..butterfly diperbuat daripada butterfly

so aku pun startla projek diy aku.Bahan-bahan pun simple pulak tu.Just 
-kertas A4(pelbagai warna,aku guna hitam dan putih je)
-pensil
-gunting 
-template butterfly(download kt bawah ni) 
-pelekat(aku pkai micropore,xrosak cat dinding pun sbb lekat xkuat),jangan pkai selotape yg kuat lekat dia,selotape yg mcm kertas tekstur dia tu xpe sbb dia xlekat kuat.
Template dia aku download dari blogger ni heyitskitcat .

nak download template ni klik sini
kertas A4 tadi lipat la dua ke,3 ke..then tekap dan lukis ikut template atas ni.Then gunting.

siap gunting,lipatkan biar sayap dia keatas sikit,then letak pelekat

dinding bilik aku..corak pape tah aku buat ni..haha..janji domo suka.

close up..cam butterfly real2 yang hinggap kan..tu yg nama dia butterfly 3D..
till meet again ..xoxoxo.. :)
jangan lupa minum air putih bnyak2 !




6 comments:

  1. Cantik...butterfly in butterfly..
    Salam ziarah dari Bunda...

    ReplyDelete
  2. serius cantik... suka sangat kalau diy nih
    tepuk-tepuk tangan

    ReplyDelete
  3. wowww..cantek..ka ngagak arh..

    ReplyDelete
  4. nice!!nang kreatif kohh...

    ReplyDelete