Sunday, December 1, 2013

Tips Kecantikan : Baby Powder





Aku suka,suka,suka sgt kat bau baby lepas dia mandi n dibedakkan dengan powder baby..
Sebab wangi dia menenangkan...
Kembali ke tajuk atas..jom tgk apa tips kecantikan yg boleh kita try guna baby powder ni..

1)Bedak muka-kalau malas nak pakai face powder bukak tutup tu memang ni jela aku sapu kat muka,selalu simpan powder baby yg saiz kecik tu dalam handbag.Bila muka nmpak kusam or berminyak je,sapu powder ni.Smooth n ringan rasa kulit muka.

2)Kulit kepala berminyak - ni memang selalu jd masalah kepada aku.Kulit kepala aku selalu berminyak,hasilnye rambut jd melepek leper,x kembang..so aku selalu tuang baby powder then sapu2 kat akar rambut,area kulit2 kepala...ramas2 sikit kat rambut yg rasa2 berminyak tu...tadaaa,dah ok dah..baby powder ni fungsi dia serap minyak..kadang2 sebelum tido aku suka tabur powder baby kat bantal..yela pagi2 rambut berminyak kan,fedup jgk..tapi bila tido atas powder,rambut jd less berminyak...huuu.

3)Mencantikan/Menebalkan/Mendramatikkan bulu mata-yg ketiga ni aku lum pernah try,tapi aku nak share gak sebab macam menarik je..:D..aku jumpa time google2 je tips yg satu ni.Cara2 dia sebelum pakai maskara tu amek putik kapas ,colek2  powder baby then sapu2 kat bulu mata(tutup sikit mata tu,takut termasuk mata lak powder tu),pastu sapu maskara.Kalau nak tambah tebal lagi bulu mata tu,ulang step tadi then sapu maskara buat kali kedua.Then lentikan dgn pelentik.Nanti bila aku dah try, aku buat review tips yang ni ,nak tengok dramatik ke tidak jadik nye bulu mata aku yg secipot ni..hehe..







No comments:

Post a Comment